90 dagar till Sverigetempot

 03 apr 2021 av 


Nu har våren äntligen börjat krypa fram från sitt ide. Kalendern har slagit om till april och om allt hade varit som förut så hade randonnéloppen varit i full fart nu. Tyvärr har vi fått hårdare restriktioner så de flesta klubbarna som arrangerar brevetlopp har valt att ställa in. Nu gäller det att hålla i och håll ut som de säger, men samtidigt att hålla i och hålla ut cyklingen.

Jag brukar tycka att det är ok att cykla inomhus eller i snöslask eller vilken skit som vädret bjuder på så länge man kan längta efter något men nu när allt man sett fram emot ställs in så kräv det verkligen vilja av stål. Jag ser cykel och randonnéviljan välla igenom på nätet från hela landet där folk kör de inställda breveterna fast solo, snacka om yolo. Vi får väl se hur det löser sig i april. Våren är som sagt här och det finns många ranndonnében som vill fylla med med mil.

För min egen del så ligger det mesta i att ta mig tiden. Jag måste ju vara borta några dagar och nätter för att vänja mig vid bikepacking-livet. Det gör man ju som en digital gubbe på Zwift. Den här helgen blev inte riktigt som jag hade planerat men jag får försöka göra det bästa av det. Cyklingen har gått bra under vintern och det känns riktigt bra när jag är ute och cyklar på riktigt. Om man räknar med Zwift så har jag snart kommit upp i 500 mil. Det borde inte vara omöjligt att hinna med 1000 mil innan Sverigetempot. Då borde benen vara så redo de kan vara.

90 dagar kvar som sagt. Håll i och håll ut. Ha en fortsatt bra helg!

/Johan

Inga kommentarer: