Hemma igen. Nu börjar mitt nya år.

Så där, nu är man hemma igen efter en riktigt bra vecka i Idre. Som ni märkte försökte jag blogga från mobilen. Det gick inget vidare. Två inlägg försvann nån annanstans och det gick inte att lägga upp bilder. Jag skrev ett jättefint och känslosamt Gott nytt år-inlägg som kom vilse på internätet. Får nog fortsätta som tidigare istället för att försöka med grejer som jag inte förstår mig på. Nu har jag i alla fall lagt upp några bilder och ändrat lite i texten.

Nyårsafton blev lyckad. Tolvslaget firade vi ute i backen tillsammans med några hundra andra skidsportare. Dan efter var det grått och kallt så vi gick en lång sväng i spåren istället. Till nästa år ska jag köpa både längd och utförsgrejer. Det var lite trist att hyra. Längdskidorna var löjligt sega. Jag fick staka i nerförsbackarna. Vet inte om jag kanske skulle ha vallat dem med nåt. Skitsamma det var jobbigt så det var nog hyffsad träning i alla fall.

I bilen hem satt jag och klurade på nyårslöften. Inte för att jag egentligen måste men mest för att ha nåt att lova. Och kanske bryta.. Här är mina nyårslöften:
  • Sluta vara så tjock
  • Cykla hårdare och längre
  • Träna hårdare och mer
  • Dricka lite mindre
  • Bli en lite bättre pappa
  • Bli en lite bättre sambo
  • Göra lite fler barn

Nu ska jag äntligen hoppa upp på cykeln och börja mitt nya cykelår. Eftersom det är -14 ute så blir det ett trainerpass. Siktar på att orka köra 6 4-minutare innan jag ramlar av.

Gott nytt år!!

/J

14 kommentarer:

Tille sa...

Gott Nytt!

Jag instämmer med den första hälften av löftena.

Patrik Skolling Möller sa...

Jag instämmer med alla dina löften.

Eftersom detta är ett svagt ögonblick så lovar jag att jag skall cykla 1ooo mil 2010.
(Lova att inte berätta för någon) :)

Snygg mössa BTW.

-Skogling

Peter T sa...

Drick mycket i Italien i alla fall, det måste du väl få göra. God forts. f. ö.

Johan Mölleborn sa...

Än så länge har jag hållit alla löften förutom det sista. ;)

Nypan sa...

Fina nyåralöften.
Kan signera dom flesta, men dock inte det sista.
Kommer säkert att krookan på nåt av dom, men vafan-
Gott nytt!
ps. Linda är för snygg för dig, men jag vet hur det känns.
Ds
/N

Niklas Källström sa...

Gott Nytt Johan!

Längdskidåkning skulle vara bra och roligt att ha som ett komplement till vinterträningen på cykel. Men tyvärr som oftast har vi en mindre bra vinter här nere för skidåkning.

Men där uppe är längdskidor så rätt!


//Niklas

Johan Mölleborn sa...

Ja, det har ju varit ett antal vintrar helt utan snö nu. I bästa fall kanske man kan åka en vecka i streck. Just nu har jag ändå inte några pengar till skidor. Så det problemet var snabbt löst. :)
/J

Niklas Källström sa...

Ibland är det bra med tajt ekonomi ;)

Isabel sa...

..göra flera barn... Spännande.. är Linda med på det?! ;-)

Tobbe Arnesson sa...

Räkna på vad skidor kostar kontra hyra x hur ofta du faktiskt använder dem.

Själv åker jag utför i snitt vartannat år och som mest två gånger per säsong. Det lönar sig inte att köpa egna prylar, möjligen pjäxor för det är så grinigt med passformen.

Längdskidorna är för det mesta oanvända, men skulle jag tvingas hyra skulle det bli väääldigt sällan. :D

Lycka till med dina föresatser, speciellt de fyra sista låter vettiga!

Mor sa...

Bra löften! Särskilt det sista! Jobba på!
Kram Mor

Johan Mölleborn sa...

Ha ha, morsan. Jag ska göra mitt bästa. :)
/J

Peter Luihn sa...

God fortsättning på dig!
Löften och målsättningar...mmmm, man har ju en del liknande själv.
Men dina sista tre löften är hyfsat knepiga att kombinera med löfte två och tre.
Lyckas du med det så måste du berätta hur man gör för mig, eller på vilken tysk forskningsanstalt du har klonat dig någonstans : )

// Stisse

Johan Mölleborn sa...

Jo det blir en rätt klurig ekvation. Men om jag skriver det tillräckligt många gånger så blir det verklighet till slut. :)
/J