Försmak på sommaren, mer Zwift och 1000 följare på Instagram

 Ni missade väl inte sommarglimten förra helgen? Jäklar vad mulligt det var att spänna vaderna på räsern igen. Jag har suttit fjättrad vid Zwift hela vintern. Jag tycker visserligen att det är kul men det slår liksom inte fartvinden och känslan man får ute. Konstigt vore väl det. Efter sol kommer regn som de säger, pessimister eller folk från Örebro i alla fall. Nu har snön kommit tillbaks ute och jag är nerskuffad till källaren igen.

 

 

Hur går träningen annars då? Jovars det går framåt. Jag motade äntligen bort latmasken och har faktiskt cyklat på ganska bra. Än så länge i år har jag cyklat 320 mil (det mesta på Zwift så det kanske inte räknas) och 94 timmar. Formen känns sakta men säkert bättre för varje vecka. Jag har satt som mål att cykla minst 10 timmar i veckan. Den senaste månaden har det legat runt 15 timmar i veckan. Jag har dragit ner på de intensiva intervallpassen för att inte bränna ut mig. Jag gasar på när lusten faller på istället. På så sätt tycker jag att varje pass är kul.

 

Jag är ju inte bara en storbloggare (lätt överdrivet) och värsta supertalangen på Zwift (väldigt överdrivet) utan jag är även en jäkla super-influencer på instagram (total lögn). Jag instagrammar nästan dagligen med ovärderliga bilder från min källare eller ute vid grillen. Nu vill det sig inte sämre att jag har lyckats samla på mig 1000 lyckliga följare. Hur firar man bäst 1000 följare på Instagram då? Jo det gör man genom att cykla 1000 km på Zwift på en vecka. Jag kör igång nu på måndag och kör veckan ut. 1000 för 1000 alltså. Gå gärna in på Insta och se hur det går. #1000for1000

Ha en riktig jäkla toppenfortsättning på veckan!

/Johan

Inga kommentarer: